Co je API a jak ji využít v e-mailingu?

Co je e-mailové API? 

E-mailové API (application programming interface) poskytuje aplikacím přístup k funkcím dostupným na e-mailové platformě, jako je generování a odesílání transakčních e-mailů, manipulace se šablonami a umožnění přístupu k e-mailovým metrikám. Zatímco mnoho aplikací používá pro odesílání e-mailů základní podporu SMTP (Simple Mail Transport Protocol), vývojáři mohou také využít rozhraní API e-mailové platformy k získání programového přístupu k základnímu odesílání e-mailů a také k dalším možnostem, které starší protokoly nenabízejí.

Jak používat e-mailové API

SMTP je standardní protokol používaný k odesílání e-mailů. I když je snadné posílat jednoduché zprávy jednu po druhé, je složitější sestavit a spravovat bohatý obsah a hromadné odesílání. To vyžaduje vědět, jak správně škálovat vaši infrastrukturu zasílání zpráv a dodržovat všechny osvědčené postupy stanovené různými ISP (Internet Service Providers), abyste zajistili, že vaše zpráva neskončí ve složce se spamem. Je snazší nechat někoho jiného, ​​aby se postaral o odesílání, a spoléhat se na API při provádění nezbytných e-mailových funkcí. Při použití s ​​cloudovým doručováním zpráv usnadňuje e-mailové rozhraní API odesílat e-maily, zejména transakční zprávy, z vaší aplikace nebo webu – aniž byste museli spravovat servery a jejich provozní požadavky. Místo toho se vaše aplikace spoléhá na e-mailové rozhraní API pro správu věcí, jako je sestavování zpráv, odesílání zpráv a vytváření sestav.   OBRÁZEK   E-mailové rozhraní API vám také umožňuje snadný přístup k mnoha druhům metrik, například kolik zpráv bylo doručeno, kolik zpráv bylo odmítnuto ISP (a proč) a kolik příjemců otevřelo zprávu a kliklo na její odkazy. Cloudová e-mailová platforma obvykle nabídne řídicí panel, který můžete použít ke snadnému zobrazení těchto dat. Cloudové doručování e-mailů je příkladem SaaS – Software as a Service, což znamená „software jako služba“. Cloudové platformy pro doručování e-mailů vynikají v odesílání a správě transakčních zpráv, vzhledem k nutnosti je odesílat nepřetržitě, 24 hodin denně. Jsou vytvořeny s ochrannými prvky na ochranu proti útokům typu denial-of-service, výpadkům internetu, povětrnostním vlivům a dalším problémům, které mohou způsobit problémy s odesíláním e-mailů. Nikdo nechce, aby jeho e-mailový systém selhal v rušném dni, jako je Black Friday.

Klíčové případy použití pro e-mailová rozhraní API

E-mailová upozornění a transakční e-maily jsou perfektním případem použití e-mailového API. Mezi typické příklady patří:

  • Upozornění na vytvoření účtu
  • Zaslání nového hesla
  • Oznámení o podezřelém přihlášení
  • Chybové zprávy aplikace
  • Potvrzení o nákupu
  • Oznámení o odeslání
  • Právní upozornění

Obecně platí, že proces generování a odesílání oznámení nebo transakčního e-mailu pomocí e-mailového rozhraní API vypadá asi takto:

  1. Ve webové službě nebo mobilní aplikaci dojde k události, jako je nákup v elektronickém obchodě nebo resetování hesla.
  2. Služba nebo aplikace komunikuje s rozhraním API na cloudové službě doručování e-mailů a poskytuje takové informace, jako je e-mailová adresa zákazníka, informace o nákupu nebo resetování hesla a další podrobnosti.
  3. E-mailová služba vytvoří zprávu s těmito podrobnostmi pomocí šablony, která již byla pro tento konkrétní účel vytvořena. (Například pravděpodobně chcete, aby e-mail o nákupu vypadal a četl se jinak než e-mail pro obnovení hesla, vzhledem k tomu, co zákazník v každé situaci pravděpodobně očekává.)
  4. E-mailová služba přenáší zprávu a vyjednává různé technické „propojení“, které je nutné k zajištění doručení e-mailu do zákazníkovy schránky.
  5. E-mailová služba zaznamenává konkrétní podrobnosti o doručení zprávy, například zda se zpráva nezdařila a proč, pokud byla otevřena, pokud příjemce kliknul na některý z odkazů v e-mailu a tak dále. Tyto podrobnosti jsou k dispozici u statistik nebo je možné rozkliknout Heatmapu přímo v aplikaci. 

V minulosti by zasílání takových e-mailů vyžadovalo vytvoření a údržbu fyzických serverů s nutností zaměstnávat lidi dobře zběhlé v souvisejících technických požadavcích. Každá transakční událost by navíc vyžadovala vygenerování a odeslání plně vytvořené e-mailové zprávy, což je neefektivní proces, který je náchylný k chybám a není dobře škálovatelný.  Kde zjistíte Váš API hash v účtu Emailkampane.cz si můžete přečíst v našem článku.

Zaregistrujte se zdarma

Pošlete až 5 000 e-mailů po dobu 30 dní zdarma.

Sign Up Free

Send up to 5 000 emails free for 30 days.