Transakční kampaně – aktivace služby a nastavení

Transakční emaily jsou specifickou oblastí email marketingu. Od klasické komunikace se liší především tím, že musí být doručeny adresátovi bez ohledu na to, zda nám adresát udělil souhlas se zasíláním obchodních sdělení.

Typicky mezi transakční emaily řadíme:
doručení dotazu na helpdesk, faktury, expirace kreditu, potvrzení objednávky, odeslání zboží, e‑maily s přihlašovacími údaji, resetováním hesla, oznámením o odstávce služeb, výpadku platebních terminálů na pobočkách, nefunkčním webu, výpadku centrálních systémů a náhradním řešení, hromadné (leč personalizované) informování o zpoždění zakázek (např. z důvodu předvánočního vytížení) atp.

Charakteristika transakčního emailu

  • čistě informativní účel
  • neobsahuje obchodní a reklamní sdělení
  • vysoká doručitelnost do primárních složek*
  • nelze se z komunikace odhlásit (neobsahuje unsubscribe link)

Proces schvalování u Emailkampane.cz

Pošlete nám požadavek na aktivování funkce Transakční kampaň na helpdesk@emailkampane.cz. Náš tým každou takovou žádost individuálně projde a vyhodnotí. Při kladném výhodnocení aktivujeme tuto funkci ve Vašem účtu v administraci Emailkampane.cz a dáme Vám vědět.

Nastavení transakční kampaně

Jakmile bude funkce Transakční kampaň pro Váš účet aktivována, najdete ve 4. kroku administrace, v pokročilém nastavení, možnost u každé konkrétní kampaně tuto funkci zaškrtnout. Při kopírování již odeslané transakční kampaně nezapomeňte funkci znovu zaškrtnout.

Link na odhlášení nebude do kampaně systémem přidán (pokud jej tam máte a chcete jej zachovat, v pořádku, link bude funkční) a zároveň se kampaň rozešle i na odhlášené a globálně odhlášené kontakty.

Nastavení transakční kampaně

Využijte skryté možnosti emailové komunikace s nejvyšší Open a CTR rate

Transakční emaily mají mnohem vyšší míru otevírání a prokliku než běžné kampaně. Z tohoto důvodu je žádoucí neopomíjet design akcentující váš brand, personalizaci a kompletní nastavení tohoto komunikační kanálu, protože i bez přímého reklamního obsahu s sebou nese významné možnosti následných konverzí.

Můžete vaše klienty nasměrovat na web, použít CTA buttony k dalším follow-up akcím, zviditelnit vaše sociální sítě a zvýšit povědomí o brandu.
Spolu s doručením automatického transakční e-mailu můžete požádat klienta o zpětné hodnocení nebo poskytnout slevový kupón a motivovat ho tak k dalšímu nákupu.

Šablony

Upozornění na závěr

Pokud kampaň obsahuje jakoukoliv promo zprávu, reklamu na zboží, atp. už nebude považována za transakční!

*Přestože transakční emaily obsahují specifický kód emailové hlavičky, takový aby mailing prošel optimálně přes spam filtry a nastavení většiny poskytovatelů, nelze garantovat se 100% jistotou, že email bude doručen do Primární složky v mailboxu (nikoliv do složky Hromadné, nebo Promotions). Každý provider aplikuje vlastní mechanismy, které se v čase dynamicky mění.

!! Při zneužití si vyhrazujeme právo účet zablokovat bez nároku na vrácení peněz !!

„Při zasílání voucherů je pro nás zásadní bezproblémová doručitelnost. Díky týmu Emailkampane.cz zvládáme automaticky rozesílat tisíce voucherů denně a vždy si můžeme ověřit, jestli klient voucher v pořádku obdržel.“

Roman Werner, sodexorozvoz.cz

Líbí se Vám služba Emailkampane.cz?
Sign Up Free